Güncellemek için aşağı sürükleyin

Kampçılık 30 May

Antalya'daki en iyi kamp alanları?

4 Puan
  • 30 May

    Antalya kampçılar için gerçekten cennetten bir köşe gibi. Her sene kamp için Antalya’ya giderim ve her seferinde de farklı bir yer keşfetmeyi başarıyorum. Antalya’daki e iyi kamp alanına karar vermek gerçekten çok zor bana göre hepsi çok güzel hepsinin farklı bir güzelliği var, ama; ‘Uğur, ille de birini seçmek zorundasın’ deselerdi sanırım Korsan koyu sandığım ama aslında Korsan koyu olmayan ve adını bilmediğim bir koy derdim. Biz Korsan koyu olduğunu düşünerek gittik, haritadan baktığım zaman Karaöz mavikent diye geçiyor, Papaz koyu diyenler de var, karışık bir bölge. Korsan koyuna 4-5 km mesafede sanırım. Burayı en kolay olarak şu şekilde tarif edebilirim sanırım : plajdan başlayıp denize doğru 10-15 metre ileriye doğru giden ve 10-15 metre yüksekliğe erişen bir kaya parçası var denizde. Orayı gördüğünüz zaman anlayın ki inanılmaz bir yerdesiniz.

    Kamp alanı ücretsiz plajın arkasında çam ağaçlarından oluşan ormanlık bir alan bulunuyor, ağaçların yanında belediyenin yaptığı piknik masaları da bar, çadırınızı buraya kurabilirsiniz, yasak değil. Bildiğim kadarıyla ateş yakmak da serbest, dikkatli olun tabii ki. Kamp alanı çevresi oldukça ıssız ama sahil yoluna oldukça yakın, bu yol çok fazla kullanılan bir yol değil, hele ki akşam saatlerinde neredeyse hiç araba geçmiyor. Kamp alanında ücretsiz olmasına rağmen ilginç bir şekilde bir çok hizmet bulunuyor, böyle ıssız bir koyda eski olsa da 2 adet soyunma kabini, 2 adet duş, 2 adet çeşme ve bir de 4-5 kabinlik kadın – erkek ayrı tuvaletler bulunuyor. Tüm bu hizmetlere rağmen alanda herhangi bir işletme bulunmuyor, resmen kampçılar için düşünülmüş.

    Karaöz bölgesi oldukça ıssız civarda ki en yakın köy bildiğim kadarıyla 10km uzaklıkta o yüzden ihtiyaçlarınızı önceden alın bence, sonra git gel sorun oluyor. Sadece 10-15 dk yürüme mesafesinde, ilerideki bir plajda ufak bir büfe keşfettik, küçük bir büfe tabii her şey bulunmuyor ama ufak tefek ihtiyaçlarınız için çok iyi. Biz genelde dondurma ve su almak için orayı kullandık.

    Denizi anlatmak istiyorum ama biliyorum ki ne kadar anlatsam da eksik kalacak, gerçekten berrak ve tertemiz bir denize sahip. Yalnız dikkat edin, denizde ki kayalığın sağ tarafında kalan yerler girilebilecek gibi değil, acayip taşlık ve kestanelik bir alan, görünce; ` bu ne lan? ‘ demeyin. Denizin güzel kısmı kayalığın sol tarafında kalıyor, burada yüzmek büyük bir keyif, biz saf gibi burayı gider ayak keşfettik, bütün vaktimizi o taşlık alanda heba ettik, siz etmeyin..

    Karaöz mavikent kamp alanın asıl olayı bence gece başlıyor, tabii biz bunu da tesadüfen kız arkadaşımın gecenin bir yarısı uyanması sayesinde keşfettik. Saatin kaç oluğunu bilmiyorum, telefonlarımız çoktan kapanmış, çadırdan kafamı uzatıp gözlerimi gökyüzüne çevirdiğim an kendimi rüyada zannettim, resmen bütün galaksiyi görebiliyorduk, o anı tarif etmek gerçekten çok zor, öylesine büyüleyici bir manzara karşısında başka hiçbir şeyin önemi kalmıyor, sadece bakıp ne kadar değersiz olduğunuzu düşünüyorsunuz.. Manzarayı görünce uyku falan kalmadı tabii, şarabımızı alıp sahile uzandık ve gökyüzünü izleyip şarap içtik, şarkı söyledik, hayal kurduk. Öyle bir an ki ; aşık olduğunuz kadına bir daha aşık oluyorsunuz.. Ben hayatımda öyle bir manzara ile hiçbir yerde karşılaşmamıştım. Mutlaka gidin, görün.

    Fotoğraf temsilidir. Bana ait değil.

    Bu arada, orada kamp yaptığımız süre boyunca gündüzleri yanımızdan geceleri de çadırımızın dibinden ayrılmayan, kediden bile korkan minik köpeğimizi görürseniz bizden selam söyleyin, sevilmeyi ve salam yemeyi çok sever, sizinle birlikte denize de girer. Biz ona tarçın ismini verdik, umarım hala hayattasındır tarçın.

    1 Puan
    • 31 May

      Buraya gitmiştim, gerçekten süper bir özet olmuş. Bana burayı papaz koyu diye tarif etmişlerdi, cidden bir çok farklı isimle anılan bir yer. Denizde ki kaya sağolsun oradan tanıyoruz burayı. Antalya'dan Finike sahil yolu üzerinde kalıyor, adrasan olympos gibi popüler kamp yerlerine de oldukça yakın

      0 Puan
      • 30 May

        Yazın eşimle tatilimizi Antalya’da mi yoksa Muğla’da mi geçirsek diye bir türlü karar vermiyorduk. Yazınız bizi Antalya’ya çekti diyebilirim :) emeğinize sağlık gerçekten oldukça detaylı ve özenli bir anlatım olmuş. Bizim de bir 3 yıllık Cookie adında bir golden dostumuz var, Tarçın’ı görürsek selamlarınızı ve salamlarınızı ileteceğiz :)))

        0 Puan

      Benzer gönderiler