Güncellemek için aşağı sürükleyin

Blogio'ya Sor 19 Haz

Bir yabancının sizden hiçbir karşılık beklemeden yaptığı en kibar şey neydi?

3 Puan
  • 19 Haz

İki kız iki erkek Akdeniz’e doğru yola çıkmıştık aracımızla. Aracı kullanma sırası bendeydi sabaha karşı bir vakit yakıt seviye göstergesinin sınıra yaklaştığını gördüm herkes uyuyordu yakınlarda benzinci de yoktu. Güvenlik amacıyla aracı sağa çekip dörtlüleri yaktım herkes uyandı tabii sonra. Düşün taşın bir yarım saat geçti. Bagajda da ekstra yakıtımız yok. Yol o kadar ıssız ki çok nadir araç geçiyor. Geçene de el ediyoruz belki yardım ederler diye. Sağolsun bir tane kadın durdu beyaz jipiyle. Ne oldu gençler dedi bagajından bir bidon benzin bir de huni çıkardı aracın yakıt depo kapağını açıp doldurduk birlikte. Bizden hiç bir şekilde para da istemedi kadın gibi kadındı valla. İşleri hep rast gitsin

2 Puan

çok şanslıymışsınız

• 19 Haz

Ben ve arkadaşımın karşılık beklemeden yapmaya çalıştığımız bir iyilikten bahsetmek istiyorum. Bir gün eve dönüş yolundayız öyle böyle değil çok acıkmışız sabredelim evde yeriz diyoruz. O sırada yerde bir çocuk oturuyor ve ağlıyor dayanamıyor yanına gidip soruyoruz niye ağlıyorsun diye. Aç olduğunu babasının ayağını kırdığını bu sebeple çalışamadığını annesinin küçük kardeşlerine bakmak ve onun da her akşam eve 100 TL getirmek zorunda olduğunu fakat 60 TL’sinin kaybolduğunu söylüyor. Çocuğun Suriye’li olduğunu öğreniyoruz. Ona 100 lira veremeyeceğimizi fakat eğer açsa ona yemek alabileceğimizi söylüyoruz. Karşıdaki dönerciyi gösterip kafa sallıyor. Çocuk olduğu yerde bekliyor biz dönerciye gidiyoruz dönerci çocuğun günde bizim gibi birçok kişiyi oraya yönlendirdiğini aslında aç olmadığını zaten gelip söylese kendilerinin de ücretsiz vereceklerini söylüyor. Zaten saatlerce aç olan biz kendimiz için değil de iyilik için üç kuruş paramızı harcamak niyetindeydik fakat bunu duyunca sinirlerimiz bozuluyor vicdanımızla oynandığı için ve döneri ikiye kestirip arkadaşımla biz yiyoruz

2 Puan

Iyılık yap denıze at balık bılmezse Halik bılır demısler... Sırf boyle tezgah yapan ınsanlar yuzunden gercek ıhtıyacı olan ınsanları es gecıyoruz belkı 🙁

• 19 Haz

Bir seyahatim sırasında ayağımı çatlatmıştım ve ayağım alçıya alınmıştı. Tek başımaydım tren yolculuğunu tercih ettim ve trenle ancak Ankara’ya kadar gidebiliyordum. Ankara’ya gitmişken de ATA’mı ziyaret etmeden dönemezdim. Yaz günü o sıcakta koltuk değnekleriyle yürümek o kadar zormuş ki allah onlara bağlı olan kişilerin yardımcısı olsun. Çok susadım bir markete girdim yemek de yememiştim abur cubur ve kendime bir de buçuk litre buz gibi su aldım. Dışarı çıktım zor bela elimde poşetim sırtımda çantam koltuk değneklerimle Ankara Aşti’ye gidiyorum İstanbul’a gitmek için. Birisi poşetime yapıştı taşıyayım lütfen olmaz verin falan. Sağolsun beni metroya kadar bırakmıştı. Benimle bir Aşti’de inen başka bir adam da bana hiç bir karşılık beklemeden yardım etmek istedi hatta öyle ki bana bilet bile alıp otobüsüme binene kadar bekledi. Bazen dünyanın iyi insanlar sayesinde döndüğünü düşünmüyor değilim

1 Puan

Gece camdan bakarken bir yavru kedi sesi duydum annesini arıyordu, açtı ya da üşüyordu belli ki. Kapalı bakkalın kapısının önünde duruyordu kış günü hava da çok soğuktu bir adam geçerken montunun içindeki hırkasını çıkarıp onun üzerini örtmüştü güzelce. Gerçekten böyle insanlar kalmış mı diye düşündüm. Çok centilmenceydi bence

• 19 Haz

Bundan 4 sene evvel otostop ile çanakkaleye gitmiştim. çanakkaleye vardığımda saat epey geçti. Sahilde oturup bıraz denızın keyfını cıkarmak ıstemıstım bir de soda aldım keyıflı keyıflı ıcıyorum. ben orada otururken bı cocuk 3 kere onumden gectı sureklı bana bakarak gecıyor ama, ben dedım , aha çattık bela olacak galiba bu bana. çantam çadırım falan var yanımda yabancı oldugum bellı zaten, korkmaya basladım biraz. sonra 4. seferde baktım yanıma dogru yurumeye basladı, dedım herhadle sıgara ıster gıder. geldi yanıma oturdu merhaba falan dedi, kampçı oldugumu gordugu ıcın gelmıs ve emın olmak ıcın o kadar bakmış meğer o da kampı cok sevıyormus ve kamp yapan otostop ceken bır gezgını gordugunde mutlaka yardım edıyormus. Adını soylemedı bu arkadas ama lakabı sado'ydu. Beni aldı gezdirdi ,yedirdi, içirdi, evine götürdü odasını verdi. Yani hayretler ıcersınde kaldım. tek kurus para vermeme de ızın vermedı cocuk. orada kaldıgım 1.5 gün boyunca benımle ılgılendı sağolsun, ben cocuk benı gasp eder dıye duusunurken cocuk bana karsılıksız ıyılık yaptı işte..

1 Puan

Erkek arkadaşımla yine bir gün düşmüştük yollara Balıkesir üzerinden Çanakkale’ye geçtik paramız kısıtlıydı acıkmış ve yorulmuştuk da. Park eden arabasına binmeye çalışan bir 50 yaşlarında bi abi gençler yolculuk nereye bugün köyümüzde misafir olun gelin yiyin için demişti. O gece hem 7-8 çeşit yemek yemiştik hem de kalacak yerimiz olmuştu. O abiyle hala görüşürüz. Ne zaman bahsetsek ya arar ya mesaj atar öyle kalbi temiz bir adam. Tanrı iyi insanlarla karşılaştırsın

• 19 Haz

Üniversiteyi kazanmştm İstanbul’a gittm tek başıma. Okulda hic arkadaşm yoktu beni de biraz dışlıyor gibilerdi sebebini tam bilmiyrm ama psikolojik tedavi gorüyordm o zamanlar ağır ilaclar veriyorlardı. Bir keresinde aynı sınıfta olduğum bir kız benim halimi hatrımi sormuştu moralim çok bozuktu aglamstım benimle lavaboya gelp elimi yüzümü yıkamama yardımcı olmuştu. O kızla simdi hala arkadasız insanın kendisini hiç sorgulamayan olduğu gibi kabul eden bi arkadası olması çok guzel...

1 Puan

sorunlarım olduğu bir dönemdeydim ve parkta takılıyordum. bir kız beni yargılamadan dinlemişti. böyle insanlar bulmak zor

• 19 Haz

Cüzdanım yok cüzdanımı bulamıyorum diye istemsizce bağırınca herkes başıma toplanmıştı karakola gidin falan filan işte. Bir teyze beni sakinleştirip 20 TL vermişti cüzdanında da başka parası yoktu galiba çok üzülmüştüm alamam diye ısrar ettim ama vermişti

1 Puan

Yağmurda sırılsıklam ıslanmıştım hızla evime doğru yürümeye çalışıyordum bir adam ve iki çocuğu önüme çıktı her birinin birer tane şemsiyesi vardı çocuklardan birisi şemsiyesini bana uzattı babası bizde fazladan var bunu alabilirsiniz demişti

0 Puan
                      • 19 Haz

Cocuklarina örnek olan bi baba ne kadar guzel :)

Biz koyde yasıyorduk o zamanlar yillar once genc kiz ve erkeklerden oluşan bi grup köyümüze gelip bize oyuncaklar kalemler kitaplar getirmisti o kadar mutlu olmustuk ki bunu ancak yasayan anlayabilir belki de. Simdi de o genclerden biri ben olmaya calısıyorum umarım o çocuklar da en az benim mutlu olduğum kadar mutlu oluyorlardir